Vrei să ai oase puternice? Ia vitamine pentru construirea unei bune densități osoase!

0
42

Mulți români care au trecut de vârsta de 50 de ani suferă deja de osteoporoză. Oamenii pot preveni această boală dacă iau suplimente de vitamine și minerale, pentru creșterea densității osoase. Află în acest articol ce spun cercetătorii despre această boală și combaterea ei.

Navigare rapidă în articol:

  1. Osteoporoza – boala oaselor fragile
  2. Utilizarea suplimentelor de vitamine și minerale

1. Osteoporoza – boala oaselor fragile

Cercetătorii spun că menținerea oaselor puternice, pe măsură de îmbătrânim, ne ajută să prevenim riscul de osteoporoză și de complicații asociate acestei boli. Ei se referă la complicații de tipul fracturilor sau al altor probleme la nivelul coloanei vertebrale.

Osteoporoza – boala oaselor fragile – apare în general la persoanele peste 45 de ani. Cele mai afectate sunt femeile. Statisticile arată că riscul de fracturi de osteoporoză la femei este de 30-40%, iar la bărbați este de aproximativ 13%.

Numărul tot mai mare de boli ale aparatului locomotor, cum este și osteoporoza, este în prezent un semnal de alarmă. Specialiștii se așteaptă ca numărul persoanelor cu vârsta peste 50 de ani, care suferă de această boală, să se dubleze în următorii 2 ani.

Există foarte mulți oameni care suferă de dureri articulare, de inflamații la articulații sau de afectarea funcției articulațiilor. Osteoporoza este o boală gravă, care slăbește în mod treptat oasele, astfel ele devin mai fragile și predispuse la fracturi. Cele mai afectate sunt oasele antebrațelor, vertebrele dorsale și osul lombar.

Osteporoza duce și la pierderea în greutate, deformarea coloanei vertebrale, afectarea mobilității și dependența de îngrijire din partea altor persoane.

Masa osoasă scade încet chiar și la persoanele sănătoase, din cauza îmbătrânirii organismului. La oamenii bolnavi de osteoporoză însă, pierderea osoasă este accelerată. Asta se datorează bolilor tiroidei, bolilor de rinichi, tulburărilor hormonale, menopauzei, bolilor digestive, etc.

Osteoporoza după menopauză

Medicii spun că degradarea oaselor crește după menopauză. S-a constatat faptul că la femei, în primii 5 ani după menopauză, pierderea osoasă de la coloana vertebrală este de până la 25%. Pierderea osoasă este atât de semnificativă și din cauza administrării unor medicamente. Dozele mari de hormoni corticosteroizi nu sunt indicate. Aceste medicamente, utilizate o perioadă îndelungată de timp (de ex în caz de artrită sau astm), pot duce la agravarea osteoporozei.

Subțierea osoasă poate duce și la scăderea înălțimii corpului și creșterea riscului de fracturi vertebrale, mai ales în zona lombară. Oamenii care au osteoporoză suferă de dureri de spate și au probleme de mișcare.

Cum se poate preveni osteoporoza?

O metodă eficientă este mersul pe jos sau alergatul ușor. Ritmul și frecvența plimbărilor depinde de fiecare persoană în parte, de condiția ei fizică. De regulă, se merge pe jos cam 20-30 minute, zilnic, sau măcar de 3-4 ori pe săptămână.

Citește și:  Importanța vitaminei D din lumina soarelui – Stimulează imunitatea

Un alt sfat de la medici, pentru a preveni osteoporoza, este urcatul scărilor. Această activitate este puțin mai intensă decât mersul pe jos și poate ajuta la consolidarea oaselor. Urcatul scărilor este de fapt un tip de antrenament aerob mai puternic, care ajută și la scăderea în greutate. Prin urmare, uitați de lift sau de scări rulante și folosiți scările. Prin acest exercițiu puteți arde mai multe calorii decât dacă ați alerga. S-a demonstrat că un om poate arde 450 de calorii, în doar 30 de minute, prin urcatul scărilor.

Cercetătorii au ajuns la concluzia că urcatul scărilor este de 7 ori mai dificil decât alergatul. Acest antrenament este benefic și pentru sistemul cardiovascular, prevenirea varicelor, îmbuntățirea respirației și reducerea stărilor de nervozitate și tensiune mentală. În plus, el este disponibil pentru toată lumea și poate înlocui chiar și mersul la sală.

Și antrenamentul de forță, de intensitate medie, ar putea ajuta în menținerea sănătății generale și a sistemului osos.

Alte sfaturi pentru a preveni osteoporoza

Medicii recomandă renunțarea la fumat, deoarece acesta este un factor de risc major pentru pierderea osoasă.

Un alt sfat este evitarea consumului excesiv de alcool. Alcoolul afectează capacitatea organismului de a absorbi calciul și vitamina D. Specialiștii consideră că prin consumul mare de alcool se crește riscul de pierdere a densității osoase și deci crește riscul de fracturi osoase și osteoporoză.

2. Utilizarea suplimentelor de vitamine și minerale

Aportul de calciu

Oamenii care vor să prevină osteoporoza trebuie să consume mult calciu. Acest mineral menține oasele puternice și previne această boală. La adulți este indicat zilnic aproximativ 1.000-1.200 mg de Ca.

Sursele naturale de calciu sunt:

  • Fulgi de ovăz, lapte, nuci, fasole, varză, mazăre, tofu
  • Spanac, broccoli, varza kale, arahide
  • Somon, sardine, fructe de mare, portocale, migdale și altele.

Pentru a acoperi deficitul de acest mineral în organism sunt recomandate și suplimentele de Ca.

Calciul este important pentru menținerea masei osoase, pentru susținerea scheletului, pentru dinți, funcțiile musculare și nervoase. Din păcate, o cantitate mare de calciul se pierde prin procesele corporale normale ce au loc la colon și rinichi, sau prin transpirație. Dacă dieta nu este bogată în calciu, atunci corpul își va lua calciu din oase, ceea ce va slăbi sistemul osos și deci va crește riscul de fracturi.

Aportul de vitamina D

Prin consumul de vitamina D se mențin oasele puternice. Vitamina D se ia împreună cu suplimentele de calciu, deoarece acești nutrienți funcționează bine împreună și ajută la dezvoltarea și menținerea oaselor și a dinților puternici.

Vitamina D menține și sănătatea ochilor, a pielii și consolidează sistemul imunitar al organismului. Ea joacă un rol important și în dezvoltarea musculară.

Nu ignora deficitul de vitamina D din corp! – Iată ce simptome poți avea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.