Cele mai bune ceaiuri care se beau înainte de antrenament

0
29

Există ceaiuri care oferă multe beneficii pentru sănătate și sunt recomandate sportivilor pentru că ajută la “reîncărcarea bateriilor” în timpul efortului fizic. Acestea se beau în general înainte de antrenament, dimineața, dar și pe parcursul zilei. De exemplu, ceaiul verde ajută la arderea grăsimilor și reduce problemele musculare. Pasionații de fitness sau de antrenamente intensive pot consuma ceai verde ori ceai negru înainte de a face sport pentru a-și îmbunătăți claritatea mintală, nivelul de energie și starea de spirit.

Navigare rapidă în articol:

  1. Ceaiul verde crește arderea grăsimilor
  2. Ceaiul negru, beneficii
  3. Alte ceaiuri recomandate înainte de antrenament

1. Ceaiul verde crește arderea grăsimilor

Conform unui studiu recent, consumul de ceai verde (făcut din frunzele plantei Camellia Sinensis) oferă multe beneficii înainte de antrenament. Studiul demonstrează că acest ceai stimulează arderea grăsimilor cu 17%. El se bea zilnic, înainte de antrenament.

Ceaiul verde are proprietăți foarte bune pentru organism. Oamenii de știință recomandă o cană de ceai verde dimineața, pentru că astfel se obțin următoarele avantaje:

  • Crește capacitatea de concentrare
  • Sporește atenția și vigilența
  • Sunt reduși markerii leziunilor musculare produse de exercițiile fizice
  • Este îmbunătățită funcția creierului și altele.

Ceaiul verde are un aminoacid, numit L-teanină, care îmbunătățește sănătatea organismului astfel:

  • Este un agent de relaxare nesedativ, deci are efect calmant asupra corpului și minții, dar nu provoacă somnolență
  • Are efect bun asupra creierului, mai ales asupra amigdalei și hipocampusului, ajută în controlul răspunsurilor la stările de frică
  • Crește efectele undelor alfa ale creierului, astfel are efect semnificativ asupra performanței mintale generale; activitatea undelor alfa are rol în aspectele critice ale atenției
  • Reduce hiperactivitatea, depresia și anxietatea
  • Combate insomnia și problemele de somn; există studii care arată că L-teanina îmbunătățește calitatea somnului la oamenii care au afecțiuni ce provoacă hiperactivitate
  • Scade riscul de probleme cognitive, boală Alzheimer, demență
  • Ajută în tratamentul schizofreniei, a hipertensiunii arteriale; L-teanina previne creșterea tensiunii arteriale ca răspuns la situații stresante și în plus, ajută la reglarea oxidului nitric (această moleculă din corp ajută celulele organismului să comunice, ajută în reducerea inflamației, reglarea tensiunii arteriale prin dilatarea vaselor sanguine și a arterelor, îmbunătățește imunitatea și calitatea somnului)
  • Previne bolile cardiovasculare, elimină stresul posttraumatic
  • Susține sănătatea mintală generală și oferă un plus de energie în organism
  • Acționează ca un calmant al stresului.

Alte ceaiuri care conțin L-teanină sunt: ceai alb, ceai negru.

2. Ceaiul negru, beneficii

Ceaiul negru este bun pentru hidratarea organismului în timpul antrenamentului. El ajută la menținerea hidratării în organism și îmbunătățește performanța.

Ceaiul verde este bogat în antioxidanți, susține nivelul de energie și oferă multe beneficii:

  • Reduce inflamația din organism
  • Are puține calorii, conține polifenoli cu proprietăți antioxidante și astfel ajută la reducerea riscului de boli cronice
  • Îmbunătățește sănătatea intestinală, crește imunitatea organismului
  • Are flavonoide care sunt utile pentru sănătatea inimii și deci ajută în prevenirea bolilor de inimă
  • Scade hipertensiunea arterială, ajută la reducerea glicemiei
  • Previne dezvoltarea creșterii celulelor canceroase
  • Reduce nivelul de colesterol din sânge, scade riscul de boli cardiovasculare
  • Scade riscul de accident vascular cerebral.

3. Alte ceaiuri recomandate înainte de antrenament

Ceai Rooibos

Acest ceai este plin de antioxidanți și oferă un plus de energie organismului. Ceaiul Rooibos stimulează metabolismul, ajută la reducerea grăsimilor și oferă și alte beneficii:

  • Nu are cofeină, tonifică corpul
  • Conține magneziu, sodiu, potasiu, mangan, zinc, fier, cupru, fluor
  • Are proteine, antioxidanți, vitamine (A, C, E, P)
  • Este recomandat în cazuri de ateroscleroză, cataractă
  • Ajută la normalizarea funcției ficatului și la scăderea în greutate
  • Reduce hipertensiunea arterială
  • Are efect ușor diuretic, antispastic, antibacterian și antiseptic
  • Ajută la calmarea stărilor de nervi
  • Combate iritabilitatea, migrenele, insomnia
  • Are efect antidiabetic; prin conținutul de aspalitin echilibrează nivelul de zahăr din sânge și este indicat oamenilor cu diabet
  • Ajută în tratamentul intoxicației restablind în mod eficient activitatea stomacului
  • Are acțiune antihistaminică și astfel este recomandat ca remediu în cazuri de reacții alergice și astm
  • Datorită faptului că are potasiu și alte oligoelemente, acest ceai ajută la recuperarea rapidă după antrenamentele sportive.
Citește și:  Cele mai eficiente exerciții pentru sănătate, frumusețe și corectarea posturii corpului

Ceai de ghimbir

Consumul de ceai de ghimbir este recomandat în prevenirea răcelilor, dar are și alte beneficii:

  • Restabilește claritatea gândirii
  • Ajută la subțierea sângelui, stimulează metabolismul
  • Reduce senzațiile de greață, de rău de mișcare
  • Are zinc, magneziu, crom
  • Reglează fluxul sanguin și îmbunătățește circulația sângelui
  • Are efect antistaminic, decongestionant
  • Stimulează sistemul digestiv, ajută la scăderea în greutate
  • Îmbunătățește absorbția nutrienților în organism
  • Stimulează enzimele gastrice și pancreatice
  • Îmbunătățește memoria, reduce stresul oxidativ și scade riscul de boală Alzheimer
  • Ajută la normalizarea greutății corporale, reduce tensiunea și stresul
  • Reduce cu 25% durerea musculară cauzată de exercițiile fizice, arată un studiu realizat de cercetători.

Ceai alb

Ceaiul alb are catechine și polifenoli care promovează recuperarea musculară, reduc inflamația și inhibă dezvoltarea de noi celule adipoase. Consumul de ceai alb oferă multe avantaje și anume:

  • Întărește rezistența organismului, crește imunitatea
  • Îmbunătățește memoria, concentrarea, combate indigestia și alte probleme de stomac
  • Ajută la scăderea în greutate, are puține calorii și reduce apetitul alimentar
  • Este un important detoxifiant și antitumoral
  • Are antioxidanți, oferă un plus de energie organismului și o stare de bine.

Ceai de gălbenele

Acest ceai are efect antibacterian, calmează inflamația, este bogat în antioxidanți (ce combat stresul oxidativ și mențin sănătatea organismului). Ceaiul de gălbenele are flavonoide, polifenoli, triterpene, carotenoizi, care au beneficii asupra corpului.

Prin consumul de ceai de gălbenele se obține o serie de avantaje, pentru că această plantă medicinală are proprietăți deosebite:

  • Reduce inflamația cronică și combate numeroase boli grave, precum obezitatea, diabetul, sindromul metabolic
  • Are proprietăți antimicrobiene, antifungice, poate combate infecțiile vaginale, infecțiile pielii sau ale cavității orale (precum gingivita)
  • Promovează vindecarea rănilor și a ulcerului
  • Are antioxidanți ce pot oferi efecte antitumorale; unii dintre aceștia ajută în lupta împotriva unor tipuri de celule canceroase – leucemie, cancer de pancreas, cancer de colon, melanom
  • Stimulează sănătatea inimii și reduce riscul de atac de cord
  • Reduce durerea musculară ce apare la efort.

Ceai Tulsi

Acesta este unul dntre cele mai sănătoase ceaiuri pentru sportivi. El este bogat în antioxidanți și ajută în combaterea stresului, oboselii, anxietății.

Consumul de ceai Tulsi oferă multe avantaje:

  • Îmbunătățește concentrarea și performanța
  • Susține antrenamentul prin starea de bine pe care o oferă
  • Calmează sistemul nervos, are proprietăți energizante
  • Stimulează sistemului imunitar al organismului.

Ceai de mușețel

Acest ceai are proprietăți antiinflamatorii și antihistaminice. Despre mușețel se spune că suprimă radicalii liberi și anumite celule cancerigene. Ceaiul de mușețel are numeroase beneficii:

  • Reduce anxietatea, combate insomnia
  • Ameliorează edemul, subțiază sângele
  • Îmbunătățește fluxul de bilă, elimină toxinele din organism
  • Combate constipația, diareea, stimulează imunitatea organismului
  • Are proprități antibacteriene, antivirale, antiseptice, analgezice, antispastice, sedative
  • Este recomandat ca remediu în problemele tractului gastrointestinal, ale tractului respirator superior, ale sistemului nervos și cavității bucale
  • Calmează durerea, îmbunătățește starea generală a organismului.

Pentru mulți sportivi, care fac antrenamente sau petrec mult timp la sală, este important să se hidrateze și să aibă energie. Cu astfel de ceaiuri ei își mențin hidratarea organismului și își cresc nivelul de energie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.