Unele tipuri de grăsimi și zahăr din alimentele procesate pot duce la astm

0
293
1-alimentele-procesate

Alimentele procesate trebuie alese cu mare atenție, întotdeauna este indicat să se verifice ce ingrediente conțin.

Multe din ele au în compoziția lor:

  • Aditivi, coloranți artificiali (unii derivați din compuși chimici de gudron de cărbune)
  • Conservanți care au benzoați pentru prevenirea râncezelii
  • Îndulcitori derivați din chimicale înalt procesate
  • Siropuri cu conținut mare de fructoză
  • Uleiuri vegetale brominate
  • Glutamat de monosodiu
  • Uleiuri hidrogenate sau parțial hidrogenate
  • Diferite substanțe chimice care afectează sănătatea organismului.

Zahărul în exces îți afectează organismul

2-zaharul

Zahărul prezintă un risc pentru sănătatea noastră. El poate cauza:

De asemenea o cantitate mare de zahăr poate agrava crizele de astm și crește riscul de boli de inimă.

Glucidele din alimentele procesate se transformă în grăsime în corpul uman. Zaharoza, glucoza, fructoza, lactoza, maltoza și galactoza sunt astfel absorbite de organism încât ajung să fie transformate în grăsimi saturate. Acest lucru ne afectează sănătatea.

Acizii grași saturați care sunt în exces în organism se vor acumula în țesutul subcutanat și în jurul organelor. Acizii grași saturați ajung în sistemul vascular și astfel:

  • Pot cauza blocarea arterelor
  • Pot crește riscul de diabet zaharat
  • Pot crește riscul de accident vascular cerebral.
  • Pot duce la creșterea nivelului de colesterol în sistemul vascular și astfel se va impiedica transportul normal de sânge prin vasele sanguine.

Zahărul se transformă în grăsime și are tendința de a se depozita în organism formând țesutul adipos. Aproape toate alimentele procesate conțin zaharoză care este un mare pericol pentru sănătate. La fel de rea este și fructoza care este mai dulce ca zahărul, de aproximativ 20 de ori. Fructoza crește nivelul de zahăr din sânge și deci numărul de trigliceride serice.

Citește și:  De ce ai nevoie de suplimente alimentare? Află cât de importante pentru organism sunt suplimentele alimentare

Alimentele procesate pot declanșa crizele de astm

3-alimente-procesate

Cercetătorii de la Universitatea din Newcastle au descoperit că alimentele procesate bogate în anumite tipuri de grăsimi și zahăr pot crește atacurile de astm. Ei spun că grăsimile saturate din alimentele procesate:

  • Reduc efectul medicamentelor folosite de pacienți pentru tratarea bolii
  • Pot agrava simptomele de astm.

Pe baza studiilor realizate asupra dietelor a 99 de pacienți și 61 de persoane care nu aveau probleme de sănătate, cercetătorii au ajuns la concluzia că alimentația bogată în grăsimi duce la:

  • Apariția inflamațiilor la nivelul căilor respiratorii la bolnavii de astm
  • Apariția simptomelor specifice (tuse, senzație apăsătoare în piept, respirație șuierătoare, lipsă de aer).

Pentru a preveni acest lucru se recomandă o dietă care să conțină alimente antiinflamatorii, din care fac parte în special fructele și legumele care sunt bogate în minerale și vitamine (mai ales în vitamina C, seleniu și magneziu).

De asemenea există o serie de alimente care au rolul de a reduce riscul de atacuri de astm și anume:

  • Linte, ovăz, patrunjel, ulei de măsline extravirgin
  • Fructe și legume (fără îngrășăminte chimice)
  • Ghimbir, turmeric, rozmarin
  • Cod, macrou, somon, halibut și hering
  • Ardei roșii, ridichi, ardei galbeni, morcovi, broccoli, usturoi
  • Cafea, ciocolată, ceai verde
  • Cereale integrale, spanac, germeni de grâu
  • Fructe uscate (cum sunt smochinele, curmalele, strugurii stafidiți).

Intoleranța la sulfiții (care sunt folosiți în alimentele procesate dar și în medicamente) provoacă atacuri de astm. Conservanții benzoați din astfel de alimente duc la apariția alergiilor.

În general bolnavii de astm nu trebuie să consume alimente procesate care au:

  • Coloranți, aditivi
  • Amelioratori de gust
  • Conservanți
  • E124, E104, tartrazina sau E102
  • Alte substanțe artificiale.

Aditivii din alimentele procesate pot agrava crizele de astm.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.